O MAGICKÉ ZPŮSOBILOSTI.
,,Neexistuje žádná dokonalost materiálu; vždy budou existovat chyby a slabosti a vítězem je ten, kdo dovede pracovat s vadným nástrojem".
Aleister Crowley
Asi každý, kdo se dostane k magii a chce se jí z nějakého důvodu věnovat, ať už se potřebuje zbavit někoho kdo mu ztrpčuje život a nebo zažít něco zvláštního, si v průběhu svého zájmu klade otázku, zda-li se právě on na provozování magie hodí.
Ve starověku byla magie vyhrazena jen určitým osobám, které prošly strašlivými zkouškami, jejichž přežití se nám z našeho pohledu jeví téměř zázračné a neskutečné.Věřilo se, že ten kdo se má k magickému vědění dostat, se k němu stejně dostane, protože je mu to dáno osudem.Od doby, kdy jsme poznali Heisenbergův princip neurčitosti a zjistili, že Eisteinova víra, že Bůh nehraje v kostky byla chybná, jsme se smířili s chaotičností, nepředvídatelností a neomezenou pestrostí možností, které mohou být a nemusí.Kdyby bylo vše předem dáno, tak bychom byli otroky skutečnosti a nemohli dělat vůbec nic.Faktem je, že budoucnost není zcela determinována a že je nemožné jí definitivně určit předem.Kdyby vše bylo předem nalinkováno, nemuseli bychom se o nic snažit a vše by stejně bylo tak jak má být, protože v opačném případě by člověk změnil svůj osud.
Od dneška téměř před sedmdesáti lety došlo ke sporům mezi českými okultisty z řad bývalé společnosti hermetiků Universalie.Jednu skupinu vedl katolicky zaměřený astrolog a mág Dr.Jan Kefer, knihovník Národního Muzea v Praze a Vatikánské knihovny a druhou frankofil, cestovatel a okultista Pierre de Lasenic.Kefer zastával universalistický názor o veřejném šíření hermetismu a okultních poznatků, což pokládal za nanejvýše vznešené a věřil že tato snaha povede k rozšíření řad mágů v našich zemích na stovky a idealistickému vzniku národa hermetiků.Pierre de Lasenic byl proti a zastával starý léty prověřený názor o výběrovém lóžovém hermetismu pouze pro vyvolené.Je otázkou, kdo z nich měl pravdu, dnes kdy nejtajnějším mystériem okultních lóží jsou míry a barvy jejich rouch a kdy největší tajemství hermetiků jsou nám dostupná na každém kroku, poněkud bezpředmětnou.Žijeme v době, kdy se mágem může stát každý a tak kdokoliv kdo projeví zájem a vůli k tomu se může dostat k enormnímu množství předpisů praktické magie a rozličných teorií.Samozřejmě je otázkou osobní volby, kdo se sníží k tomu, aby v dnešní době vědy uvažoval o možnosti že svět předkládaný nám společností jako dokonale ovládaný a poznaný o němž víme už vše, je přece jen velikou neznámou a že existuje pořád něco co nás nutí věřit starým pověrám a předpisům více, než člověku který získal vědecký titul několikaletým studiem na instituci, jejímž cílem je tvorba názorových odlitků skeptického pseudovědce fanaticky lpícího na udržování pseudoskeptického materialistického světa.Divné věci se dějí každý den, samozřejmě je lze vysvětlit i vědeckým (nebo jiným věroučným) způsobem, ale některé ne a právě tyto rozpouštějí iluzi moderního vědeckého teismu, stejně jako žárem jiných roztával led náboženských dogmat před léty.Mág se může v dnešní době pasovat na osvícence a bojovníka s novodobou církví, stejně tak mužové, kteří nám odhalovali tajemství světa ukrývaná teokracií byli vesměs praktikující okultisté, jak nám ve škole zapomněli říct.Proto jsou dnes lidé provozující magii ti, kteří následovali trhliny ve světobrazu předkládaném moderní vědecké církve a nespokojili se s ignorantským zakrýváním pravdy skrze zoufalé lži, které nám obvykle bývá předkládáno, když se něco vymyká z moderního paradigmatu.Fanatičtí důvěřiví hlupáci, kteří potřebují vykonstruovaný světobraz více než potravu, se nikdy nestanou mágy.První krok na cestě být mágy je odejít daleko od lidí, což je symbolické vyjádření odvrácení se a vymanění z celospolečensky uznávaného názoru.Cestu, kterou se musíme vydat, nám ukazují trhliny v tomto názoru, který se ne vždy shoduje s tím co můžeme vnímat.Musíme se zbavit a zapomenout na tvrzení Homera Simpsona které zní:,,Názor většiny je rozhodující a jen pitomec čůrá proti větru".Toto rozhodně není pravda, ikdyž pro většinu je to pravda předpokládající smysl života.Mág se stane osamělým, respektive svou samotu začne teprve jasně vnímat a dál už se nemůže držet názoru většiny, musí sám usuzovat a sám přemýšlet, proto končí cesta za svobodou většiny adeptů hned u dalšího namanuvšího se názoru, jako jsou různé sekty, náboženství apod., které nejsou o nic lepší než obecně uznávané dogma oficiální vědy a mohou skýtat nebezpečí mnohem většího ulpění a ztráty uvažování, než názor společnosti.Na své cestě mág musí překonávat celé zástupy démonů sloužících celospolečensky uznávaným názorům.První z nich je asi ona snaha jít s davem, pak ten další je to co si o nás druzí pomyslí, názor ostatních je pro nás důležitý, máme coby sociální druh potřebu být sociálně úspěšní a oblíbení a proto bude souboj s tímto démonem obtížný, jestli chceme svobodu, tak se nesmíme bát obětovat na její oltář cokoliv.Jakmile se osvobodíme od jednoho názorového molocha, tak snahou těch ostatních, jako by to byly vědomé bytosti, je získat odpadlíka pro sebe.Je smutné, když se někdo lehkomyslně zbaví svobody, kterou zrovna získal.Musíte získat hluboký agnosticismus, aby vás nic neobalamutilo a nezotročilo.Specifickým a pro nás velice důležitým démonem je to co bývá okultisty nazýváno Strážce prahu, je to určitý bezpečnostní mechanismus, který brání před definitivním ověřením si našeho zjištění o neplatnosti dosavadních názorů o světě.Můžeme ho brát jako bytost hlídající cestu do astrálu, pojistku bránící manipulaci s podvědomím a nebo blok, který zabraňuje získání magických schopností.Pro nás je to další zkouška, kterou musíme překonat.Z dob, kdy jsem byl zaryté ateistické materialistické dítě mám vzpomínku, jak jsem se dozvěděl z několika zdrojů o určité magické technice zvané astrální cestování a na rozdíl od Carla Sagana, který zážitky OBE a osoby jež je údajně zažily komentoval tak že je to výmysl, o kterém dotyční lidé lžou, aby byli zajímaví, jsem udělal přesně to co by udělalo malé dítě s naivní představou o vědě, která má být otevřená každé myšlence, dokud se neukáže že je chybná, zkusil jsem uvedenou techniku.Moje první pokusy nebyly úspěšné, ale já v nich pokračoval až jednou jsem si lehnul, započal pokus a s údivem jsem začal pozorovat že se něco začíná dít, pak se přede mnou objevila nesmírně děsivá tvář, můj fóbický strach z té tváře zapůsobil a já jsem v pokusech ustal, onu tvář jsem si odůvodnil jako svou neschopnost se ovládat, takže mi do vědomé mysli vklouzla zrovna tato strašlivá věc a přirozeně u mě vyvolala strach.Velice mě po létech překvapilo, když jsem slyšel popis tohoto obranného reflexu astrálu, který se projevuje i jako děsivá tvář.Celý soubor všech nepříjemností bránících adeptovi na cestě lze zařadit do kategorie služebníků a nebo prodloužených paží Strážce prahu.Určité velice tragické a nepříjemné události předznamenávají v primitivních kulturách dráhu kouzelníků, obecně se označují jako šamanské krize a jsou pro magii a stání se mágem mnohem důležitější, než samotná magická praxe a teorie, pokud je tato nevytváří, šamanská krize je alfou a omegou magie.Nejvyšší požehnání jakého se může mágovi dostat je svírající trpká a nepomíjivá úzkost.Proto je Saturn hlavní astrologickou silou okultismu.Bohatým zdrojem úzkosti je pak to co skutečně udělá ze zasvěcence mága, je to stav ticha a naprostého nebytí.Jakmile tento nekonečný a bezrozměrný pocit, nebo stav skončí, tak je mág ponechán o samotě, drásaný rozměrností a konečností.Jeho největší touhou je znovu dosáhnout tohoto nicotného stavu a cokoliv vyvolává úzkost, je to hrozná a otevřená rána na duši, která se nikdy nezacelí.Největší myslitelnou slastí člověka je znovu se navrátit, čemuž se rovná zemřít.Pravou podstatou úzkosti je bytí, protože je mág vystaven jeho pravé podobě, která leptá a týrá jako proud kyseliny.Tento stav ticha je osvícení v nejděsivějším slova smyslu, kdy prohlédneme děsivý klam a je nám upřeno se dále utápět v čemkoliv, protože je to prázdné a nepřináší nám to útěchu.Důležitým zdrojem úzkosti je chronofobie, protože na sobě cítíme děsivou tíhu samotného času a vidíme jak se vše rozpadá, mizí, tlí a že je vše jen okamžikem (jako jeden z hlavních bodů popisu klamné reality, Máji je pomíjivost) a vše co je pro nás svět s tím co o něm víme je pro nás jako hodit nejcitlivější části svého těla pod ozubená kola.Toto uvědomění si iluzornosti a nesmyslnosti světa (plně si uvědomíte že jediným smyslem reality je zabavit nudící se děti) je tím nejdůležitějším, čeho musíme dosáhnout a pokud se nám to povede přežít a je to to čím je mág mágem.Nejvyšší a nejdůležitější šamanská krize.Pak už jste teprve svobodní, protože všechno je už jen polystyren bez chuti a na to nesmíte zapomenout, protože ikdyž zapomenout, navrátit se na začátek než jste vykročili na nezmapované cesty, je vaše přání, tak je ještě zrádnější než chuť nejsladších jedů.Mág je člověk, který je trvale svírán a už nemá nic moc společného s ostatními.To kým byl a vše co uznával je mimo a vzdálené, jako kdyby vědomí přetrhalo dlouhé sítě, spadlo z pavučiny na zem a bylo nemožné je znovu spojit a vrátit se.Zdá se že je něco špatně, ale vše je bohužel tak jak skutečně je.Nesmíte zapomenout, je to to jediné co máte a jen díky tomu jste mágy.Nábalu kalu a zapomenutí brání to, že svět ve své podstatě je takový jaký je a kdykoliv se můžete znovu přesvědčit o tom, že je shnilé jablko s červy a bez zbytků chuti.To co číhá za Strážcem prahu ve smyslu cenzora je svět bez ní.Když jej přemůžete, tak už dál nejste schopní akceptovat lži a klamy každodenního světa.Proto bezpečí pro vás představuje nekonečný hnus pravé esence bytí, vše co nás baví má své stinné stránky, podívejte se na svět se zničenou ekologií, lidstvo otrávené jedy své vlastní produkce, otevřete si lékařské učebnice patologie a vnímejte ohavnost.Za čímkoliv stojí hrůza a bolest.Chybou je otupět.Nesmíte zapomenout na světlo, aby vás mohla děsit temnota.Je to invokace nicoty a skrze tuto nicotu, pak uvidíte že vše je nicotné a nic nemá smysl.Tohle je nejstrašlivější a jediná skutečná magická iniciace, největší z šamanských krizí, zdroj kosmické úzkosti.Absolvování této cesty ke svobodě představuje skutečnou magickou způsobilost.Zbytek jsou jenom detaily, na které lze vztáhnout slova největšího mága 20.století:,,neexistuje žádná dokonalost materiálu; vždy budou existovat chyby a slabosti a vítězem je ten, kdo dovede pracovat s vadným nástrojem".